Saturday, February 1, 2014

Sambung Yang Terhenti

 Begonia bunga kuning
 Mums

Begonia bunga kuning

Dah setahun tak mengisi ruang kosong dalam blog ni. Nak ditinggal terus terasa sayang jadi pelan-pelan kumpullah semangat yang ada untuk menulis balik. Mula-mula memang kekok, tapi nanti lama-lama ok je. Mulanya dua perkara yang buat liat menulis pertama kamera rosak dan kedua format blog bertukar. Lain yang dibuat lain yang keluar, kekadang font berubah atau gambar yang diletak tidak seperti yang diinginkan. Banyak masa habis menyusun atur dan cuba perbetul yang tak berkenan. Sebab aku tak pandai membega, hanya pengguna jadi minta maaflah kalau entri  bersepah. So, terimalah seadanya kerana yang penting dapat kongsi cerita.

Sebenarnya aku ni baru balik dari ngaji kata orang Perak, maknanya dengar kuliah di masjid atau madrasah. Kalau di Selatan ngaji membawa maksud membaca Al Quran. Mula-mula dulu confuse juga macam perkataan cekelat yang bermaksud.gula-gula. Aku biasanya sebut gula-gula bermakna sweets dan coklat ertinya chocolate bar. Lain padang lain belalang, dah lama tinggal di Perak ni  akurlah yang cekelat tu gula-gula aka sweets.

Kekwa, Chinese New Year mood
Bila kamera rosak terpakasa letak gambar lama yang dah save bertahun untuk bagi post nampak meriah. Maaf kerana gambar cuma hiasan. Tak ada gambar makcik-makcik jalan beramai ke masjid atau yang berbasikal. Selepas nagji  ada jamuan makan ala kadar, masing-masing bawa makanan untuk dikongsi bersama. Yang rajin memasak dan membawa memang  banyak dapat pujuan. Aku yang kurang minat memasak tapi suka makan cuma tolong basuh pinggan dan tolong memuji...hati berdetik dan berbisik mudah-mudahan akupun dapat pahala sebab pujian tu betul-betul ikhlas.
African daisy kuning

0 comments:

Post a Comment