Thursday, April 9, 2015

Yang Layak Ke Syurga


1. Dengan cahaya iman manusia boleh meningkat kepada ketinggian yang setinggi-tingginya dan mencapai nilai yang melayakkannya ke syurga, namun dengan kegelapan kufur ia jatuh serendah-rendah derjat yang membawanya ke neraka. (Said Nursi)

2. Orang yang memerangi Islam akan menyesal dan orang-orng yang tidak berani menegakkan Islam secara utuh akan menyesal, sesungguhnya mereka akan menyesal di dunia sebelum sampai ke akhirat. (Said Hawwa)

3. Dunia Islam tidak akan bangkit semula melainkan kembali sepenuhnya kepada risalah yang diamanatkan oleh pembinanya iaitu Muhammad saw; secara kembali kepada ajaran Islam dengan kepercayaan yang bulat tidak berbelah bagi dan sedia berkorban untuknya. (Abu Hassan Ali An Nadwi)

1 comments:

Susan said...

This article was written by a real thinking writer without a doubt. I agree many of the with the solid points made by the writer. I’ll be back day in and day for further new updates. There are so many fun and exciting Things to do and experience around the world that I thought I'd put together a list of my favourite things to do for all travelers ...

Post a Comment